11) Van Rieti naar Greccio.

23 september 2020 - Greccio, Italië

Het heeft vannacht flink geregend. Als ik Rieti uitloop , zie ik wolken boven de heuvels hangen. Het is fris. Ik loop eerst door het Rieti-dal en daarna ga ik een beetje de heuvels in richting Cantiglano , waar ik lunch. Ik loop verder door de heuvels en kom aan in Greccio. Vanaf mijn  verblijfplaats heb ik een mooi uitzicht over het  Rieti-dal. (zie foto)  Aan de overkant zie ik Poggio Bostone liggen, tegen de heuvel aangeplakt en rechts beneden Rieti. Ik heb in een grote boog gelopen.

Gisteren heb ik lopen dubben of ik door zou gaan. Mijn grootste handicap is de taal. Ik versta bijna geen woord en er spreken maar weinig mensen Engels. Dat maakt me kwetsbaar. Het is Pieter die me gisteren over de streep trok. Vandaag ging het in ieder geval weer prima.

Anders dan vorig jaar kom ik bijna geen andere wandelaars tegen. Volgens Marius heeft dat te maken met Corona. Een vriend van hem zou meegaan maar zegde vanwege Corona  af. Vreemd: volgens mij ben ik nergens zo virus vrij als op mijn weg naar Rome.

1. Enrico L.:
    23 september 2020
    Hi Eddy, leuk dat je dit blog schrijft. Als niet-Facebooker kan ik dan ook meekijken. Ik heb ook delen van die tocht gelopen. Een heel stuk voor Assisi, dat je eerder deed, en een beetje verder. Maar niet waar je nu bent. Meer foto’s graag. Die doen natuurlijk nog meer verlangen daar ook te zijn. Nog veel plezier.
  2. Charles:
    24 september 2020
    Dag Eddie, vandaag mooi weer gehad, als ik het goed begrijp. Morgen (vrijdag) komen er wat spetters in omgeving Greccio, maar misschien heb je daar een poncho voor, dat staat wel echt pelgrim-achtig, vergeet jezelf dan niet even op de foto vast te leggen!
  3. Eddie Roos:
    24 september 2020
    Aan het eind van de middag ging het wel regenen. Toen was ik al binnen.
    Als het opklaart is het werkelijk fantastisch. Morgen regen je, Als het maar niet gaat onweren.
  4. Lida van der Valk:
    24 september 2020
    Hallo Eddie, ik heb je verslagen gelezen. Spannend en ik kan me voorstellen dat je twijfelt om door te gaan. Maar elke dag lopen is voor jou nu een overwinning. Neem je rust en probeer ook te genieten van al het moois onderweg. De route is zo mooi. Ik heb hem vorig jaar gelopen en heb soms heimwee als ik de verhalen leest van de pelgrims die onderweg zijn. Ik ga je volgen. Succes en elke stap is een op weg naar Rome.👏👏👏
  5. Zahra:
    Hee Eddie,
    ziet er fantastisch uit die foto’s vooral van de biggetjes...Tja zonder enige kennis van de italiaanse taal zal het wel lastig zijn...Geniet van je mooie reis.