16) Van Poggio Mirteto naan Farfa .

28 september 2020 - Poggio Mirteto, Italië

Afgelopen nacht heb ik in Nettario overnacht. - weer een agriturismo. De eigenaars zijn imkers. s' Morgens controleer ik mijn schoenen. De kranten in mijn schoenen hebben hun werk gedaan. Ze zijn redelijk droog. Ik verpak de natte kleren in een handdoek en vertrek naar het nabijgelegen Poggio Mirteto.

Het is een relatief korte wandeling over landweggetjes. Eerst miezert het nog maar dan wordt het droog. Ik loop naar Farfa. Als ik enkele kilometers voor Farfa in een bar zit, begint het toch weer te regenen. Ik wacht de regen af, loop verder en kom vroeg in Farfa aan.

Farfa is een klein plaatsje: een abdij (zie foto), een straat en een klooster. En ik verblijf in het klooster. Bij de zusters van de heilige Brigita. In de abdij kom ik de Duitsers weer tegen. Ze zijn inmiddels met z'n drieën. We drinken een biertje.Het wordt weer warmer.

Ik realiseer me dat dit blog misschien een vertekend beeld geeft van mijn reis. Ik ben niet voortdurend aan het afzien. Ja, er zijn lastige momenten geweest en het is niet leuk een hele dag in de regen te lopen - maar niet onoverkomelijk. Het lopen gaat me nu goed af, Ik ben inmiddels heel goed ingelopen. Tijdens het lopen geniet ik van het landschap (als het niet regent).

Na de wandeling heb ik zo mijn rituelen. Eerst douch ik (heerlijk!). Daarna ga ik op zoek naar een biertje. Ik denk na over de tekst voor Facebook en de blog en schrijf deze met de hand uit. Welke foto('s) ga ik gebruiken? En dan moet het adres voor de volgende nacht gebeld worden. Eten doe ik meestal in een restaurant en die gaan pas om 19.30 open. Na het eten typ ik de teksten uit.

1. Gerard:
    29 september 2020
    Hoi Eddie, ik val er laat in, maar alles gelezen! Wat een tocht. Lijkt me prachtig daar. Je bent er bijna, begrijp ik? Succes met de laatste loodjes!
  2. Frits:
    21 december 2020
    Mooi land, geweldige planeet!