15) Van Collevechio naar Poggio Mirteto.

27 september 2020 - Poggio Mirteto, Italië

Vandaag kwam de weersvoorspelling wel uit: de hele dag regen. Het begon met een zacht regentje maar allengs kwam er meer naar beneden en dat gestaag, de hele dag door.De temperatuur is flink gedaald: 12 graden, wat voor hier ongewoon koud is voor de tijd van het jaar.

Ik liep via landweggetjes en kwam bij een klein kapelletje: Madonna della Noce. Even verder kwam ik bij Vescovio ,een kerk gebouwd op de resten van een oude Romeinse stad: Forum Novum. Er was een restaurant bij en een bar. Ik dronk er koffie en kon er even schuilen.

Een volgende stop was Selci, waar in de buurt vlakbij de route een restaurant is. Ik kon er bijkomen, een lunch nemen en me bij de kachel warmen.

In het laatste stuk was er veel asfalt.Het bleef regenen.Toen ik aankwam was het bijna droog maar een tijd later ging het weer veel harder regenen en kon ik vanuit mijn onderkomen nauwelijks 100 meter zien.

1. Lida van der Valk:
    27 september 2020
    Sterkte met de laatste etappe,s van de route. Na regen komt zonneschijn. Over enkele dagen sta je op het Sint Pietersplein. Ik blij je volgen.
    Lida
  2. Frits:
    21 december 2020
    Regen kan ook fijn zijn: ik loop graag met regenbroek en paraplu en inderdaad, ‘s nachts kranten in de schoenen.
    Mooie tocht was dit!